דוגמאות מהשטח

למידת עמיתים אפקטיבית נעשית ע"י שיתוף דוגמאות רבות ככל הניתן. אנו מזמינים חברות עסקיות נוספות לשתף אודות הפעילות בארגונים שלהם בנושא.

לשיתוף יש ללחוץ על הקישור הזה

מהרעיון ועד הביצוע – השירותים שאנחנו מספקים

קונספט1 מלווים אותך לאורך כל הדרך, בהתאם לצרכים שלך ושל העסק. אנחנו מבצעים פרויקטים קטנים וגדולים ומציעים את השירותים הבאים:

.

כתיבת תוכן

בעלי עסקים שמתקשים בכתיבת תוכן או שרוצים שמומחה תוכן יעשה את העבודה, יכולים לעשות שימוש בכותבי התוכן המוכשרים שלנו.

גרפיקה

בעלי עסקים שרוצים ליצור תמונות לאתר אבל אין להם את הידע הדרוש או את הזמן, יכולים לעשות שימוש בגרפיקאים המוכשרים שלנו.

שיפורים ותוספות

מכיוון שמדובר באתר בקוד פתוח, אפשר להכניס בו שיפורים ותוספות כיד המלך. צוות הפיתוח שלנו יעמוד לרשותך גם לאחר שהאתר החדש שלך יעלה לאוויר.

דוגמאות מארגונים

מחוץ לאירגון: גוגל ישראל בשיתוף עם משרד הרווחה, קרן רש"י ועמותת בוגרי 8200 מובילה תוכנית הדרכה והשמה בהייטק עבור נשים שורדות אלימות. בנוסף, אנו שותפים אסטרטגיים של פורום מיכל סלה. במסגרת זו, התקיימו סדנאות יזמות לנשים שורדות אלימות, והקאתון בו עשרות צוותים – רבים מהם בהובלת נשים שורדות אלימות – פיתחו מיזמים טכנולוגיים למאבק באלימות במשפחה. בימים אלה משתתפי המיזמים הזוכים באקדמיה לסטרטאפים של Google for Startups ופורום מיכל סלה. הפרויקטים התאפשרו בזכות מענקים מטעם Google.org.

בתוך האירגון: ברמה הארגונית, לגוגל ישנה מדיניות ברורה בנושא אלימות במשפחה. ישנו צוות ייעודי שאמון על בטחונם של העובדים כולל מקרים של אלימות במשפחה ויכול לספק תמיכה ומשאבים במידת הצורך. ישנו אתר פנימי עם מידע על אלימות במשפחה והפניה לגורמי טיפול וכן קמפיינים והדרכות להעלאת המודעות.

כחברה, אנו לא ממתינים לאירועים חריגים כדי לפעול, ומודעים לחשיבות של יצירת מודעות ושיח לאורך כל השנה. לכן במהלך חודש אפריל, חברנו לעמותת מיכל סלה, ויצרנו יחד קמפיין משותף תחת המסר "יש סימנים שלא משאירים סימנים" למניעת הרצח הבא במשפחה.

מטרתו הייתה כפולה – לעודד שיח בקרב הציבור הרחב ובקרב עובדי החברה על תופעת האלימות נגד נשים, מהזווית של שבירת מיתוסים ותפיסות והגברת המודעות לסימנים שאינם נראים.

מטרה נוספת הייתה קידום מודעות להאקתון הייחודי באותו הנושא, שקיימה העמותה באותה העת. קמפיין זה עלה גם הוא לרשתות החברתיות, הופץ על ידי עובדי החברה, ואומץ גם על ידי ידוענים רבים ואושיות רשת בעלי השפעה אשר סייעו להפיץ את המסר החשוב. (לצפייה בסרט הקמפיין >>)

שטראוס חרטה על דגלה את נושא שוויון ההזדמנויות וקידום נשים לפני למעלה מ- 15 שנים. מאז שנת 2020 הגבירה שטראוס את פעילותה ומעורבתה בקידום הפתרונות למניעת אלימות נגד נשים, לצד מתן סיוע לנשים במעגלי אלימות וניצולות, והיא החברה הראשונה בישראל להצטרף לקמפיין הבינלאומי של האו"ם ו- un women למיגור אלימות כלפי נשים וילדות, orange the world במסגרתו מאירה את בנייניה בכתום ביום הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים.

מידי שנה מקיימת החברה אירועים מקומיים ובינלאומיים לרגל היום הבינאלומי למניעת אלימות, מקדמת קמפייני תקשורת פנים על סימני אזהרה, ומותגי החברה מקדמים מידע על הקו החם של עמותת ויצ"ו לסיוע לטובת הציבור הרחב. לאורך השנים תורמת שטראוס לעמותות מקומיות המתעסקות בתחום בפרויקטים מחקר, סיוע ומניעה. בין היתר תורמת החברה לפורום מיכל סלה לפיתוח מידע ומודעות לסמני אלימות, לעמותת רוח נשית לפרויקט "צומת" שמסייע חברתית וכלכלית לנשים יוצאות מעגל האלימות, לעמותת "בת מלך" שפועלת בחברה הדתית והחרדית ולעמותת "נשים נגד אלימות" הפועלת בחברה הערבית.

השנה, 2021, תהא שטראוס החברה הראשונה בה יהיה מינוי והכשרה של ממונות על מקריי אלימות במשפחה אשר יעברו הכשרה  מטעם משאבי אנוש באמצעות העמותה למשאבי אנוש, בליווי מקצועי של ויצ"ו וכחלק מיוזמה שקידמה שטראוס בפעילות הפורום הכלכלי חברתי והBusiness Round Table-.

ברמת כלל החברה:

· תקשור ברמת סמנכ"ל HR לכלל החברה ביום המאבק באלימות נגד נשים

· קיום כינוס הסברתי בנושא, מה 'נורות האזהרה', מה נדרש מכל אחד ואחת מאיתנו וכמובן הסבר לפתיחות פניה ככל שנדרש מצד נפגע.ת אלימות

· באנרים שמפורסמים בכלל אתרי החברה בקרבת יום המאבק ולאחריו

ברמת הפרט:

· במידה והייעוץ והליווי מטעם המנהל ומשאבי אנוש לא מספק ונדרשת עזרה מקצועית, ניתן פתרון אד הוקי של עובדת סוציאלית במימון סלקום לליווי הנפגעת בתהליך שלפניה

בספטמבר 2020 אינטל הזמינה את העובדים לרב-שיח ראשון מסוגו, שעסק בנושא האלימות בחברה הישראלית. מפגשי השיח כללו פתיחה של מנכ"ל אינטל ייניב גרטי , הרצאה של קרימינולוגית וויקטימולוגית מעגלי שיח של עובדים/ת .

תכנית הפעולה שנבנתה כתוצאה ממעגלי השיח: שבוע מודעות בנושא המאבק באלימות עם דגש על יצירת סביבת עבודה מכילה ומכבדת, תקשורת מההנהלה, הנגשת ערוצי הסיוע בחברה, כלים להורים על חינוך ויצירת שיח בנושא ובנוסף יצירת מערך התנדבות עובדים בנושא המאבק באלימות.

חברת אומריקס ביופרמצבטיקה, הינה חברה גלובאלית של ג'ונסון וג'ונסון. כחברה שכזו, חרטנו על דגלנו את קידום הנשים ומיגור כל סוג אלימות בקרב העובדות שלנו והקהילה.מזה 5 שנים שאנו פועלים כדי למצות ולמגר את האלימות נגד נשים, בקבוצת גיוון ייחודית בשם WLI-Women Leadership&Inclusion המובלת ע"י מנהלות בכירות ומשאבי אנוש ושותפים לה עובדות ועובדים אשר מהווים שגרירים בחברה ומעבירים הלאה את המסר פנימה והחוצה,

הפעולות שבוצעו בחברה:

· קמפיין שיווקי ותקשורתי פנים ארגוני נגד אלימות נשים

· הרצאות של נשים מעצימות, הרצאה של רוני קובן על אלימות נשים ועמותת מיכל סלה ז"ל.

· אופטום – עזרה נפשית ופיזית לעובדים ועובדות בארגון ולמשפחותיהם.

· יום האישה – ציון יום זה והעלאת המודעות ותודעה בקרב העובדות/ים בנוגע לאלימות והעצמה

· תקשורות בנושא מיגור כל אלימות שהיא

סייברארק מאד פעילה בנושא במספר מישורים:

בראש ובראשונה חינוך והפצת ידע לעובדים, סדרת סדנאות לעובדי החברה על מיניות נכונה לכלל טווח גילאי הילדים והעלאת מודעות במסגרת תוכנית שנתית של הרצאות

תמיכה כלכלית במרכז לסיוע לאורך השנה כולל רכישת וחלוקת ספר הבישול שמודפס בימים אלה כחלק ממתנת ראש השנה.

הכי חשוב ,התנדבות עובדי ועובדות החברה בפרוייקט דיסקרטי שלא ניתן לפרסמו עדיין, עובדי ועובדות החברה תורמים מזמנם במשימות שונות.

חברת החשמל מקדמת תכנית ייחודית לעובדים בחברה לסיוע במניעת אלימות במשפחה – חטיבת משאבי אנוש של חברת החשמל, ארגון העובדים ומחלקת רווחה תעסוקתית ארצית בנו תכנית למניעה, העלאת המודעות, איתור וטיפול באלימות במשפחה/זוגיות ויצרו סל שירותים לעובדים ועובדות. במסגרת זו ניתנו הרצאות לעובדים, וכן הוגדר סל שירותים לנפגעי אלימות הכולל מערך תמיכה ופגישות ייעוץ וליווי מקצועי. חבילת הליווי כוללת 10 מפגשים ע"י מומחים וייעוץ משפטי חד פעמי. הליווי ניתן ע"י אנשי מקצוע בתחום.

<– לפרק הקודם